Rej vídeňského fin de siècle pod křídly Národního divadla. Naše první scéna uvádí drama Arthura Schnitzlera v mezinárodní koprodukci
Stavovské divadlo v Praze se ocitlo v kolotoči milostných eskapád a lží. První uvedení Schnitzlerova dramatu Rej zkraje 20. let minulého století (o více než 20 let později než bylo dílo napsáno) vyvolalo soudní spory. Na scéně pražského Národního divadla se objevuje vůbec poprvé, ale nikoli z vlastní iniciativy. Sáhl po něm totiž umělecký šéf Národního divadla Bretaň Arthur Nauzyciel poté, co byl osloven ke spolupráci.
Jak si francouzský režisér počínal při tvůrčím procesu s českými herci? Čím je jeho režijní metoda u nás neobvyklá? A co vůbec vydolovali tvůrci z textu kdysi provokativní konverzační hry o sexuálních pletkách? V reportáži odpovídá sám Nauzyciel spolu s dramaturgyní Martou Ljubkovou.
Související
-
Marta Ljubková: Zajímá mě divadlo, které dokáže vyhmátnout, co se děje ve společnosti
„Václava Havla je důležité si připomínat také proto, že jako jeden z posledních politiků propojoval politiku s uměním,“ myslí si Marta Ljubková.
-
Daniela Špinar se loučí s činohrou Národního divadla: Mnoho povyku pro nic, nebo konec výrazné éry?
Saša Michailidis mluví s publicistkou Janou Soprovou a teatrologem a pedagogem DAMU Janem Jiříkem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.